Veelgestelde vragen


U ondervindt een probleem met de GPS navigatie software van NavionTruck? Het eerste wat u kunt doen om het probleem op te lossen, is naar de lijst met veelgestelde vragen gaan. Als u het antwoord op uw vraag niet kunt vinden, twijfel dan niet om contact op te nemen met onze technische dienst.


Android


Hoe kan ik de app installeren op Android?


Hoe kan ik een licentie voor Android activeren zonder internetverbinding?


Hoe kan ik een licentie voor Android activeren met internetverbinding?


Hoe kan ik een extra kaart installeren op Android?


Hoe kan ik kaarten updaten op Android?


Windows CE


Hoe kan ik de app installeren op Windows CE?


Hoe kan ik een licentie voor Windows CE activeren zonder internetverbinding?


Hoe kan ik een licentie voor Windows CE activeren met internetverbinding?


Hoe kan ik kaarten updaten op Windows CE?


Op hoeveel toestellen kan ik de licentie activeren?


U kunt de licentie op een apparaat activeren


Waarom worden er additionele gegevens gedownload bij het opstarten van de app?


En Android, iOS, Bada 2.0


De app kan na de installatie of update van Google Play, App Store of App Stores van Samsung additionele gegevens downloaden. De gegevens worden gedownload bij het opstarten van de app en de grootte kan oplopen tot enkele tientallen MB's.


Wij raden u aan de installatie of update uit te voeren wanneer u beschikt over een wifi-verbinding voordat u de Naviontruck app opstart. Op deze manier kunt u de navigatie daarna gebruiken zonder internetverbinding.


Het is ook aanbevolen de automatische updates uit te schakelen op Google Play en de app handmatig te update indien u beschikt over wifi-verbinding.


¬ŅWat moet ik doen als ik de gegevens van de aplicatie ben kwijtgeraakt of van apparaat ben veranderd?


Als u Android gebruikt of Windows Phone hoeft u alleen maar naar Playstore of Windows Store te gaan om de App opnieuw te downloaden en daarna de kaarten te downloaden, voer het licentie nummer toe op de App die u kreeg op store.naviontruck.com. Het aantaal licenties kunt u zien bij de inlog gegevens of het aanvraag nummer. Als u iPad of iPhone gebruikt moet u de App downloaden via de App Store en naar uw iTunes gaan om de licenties weer te krijgen die u daarvoor had.


Heel belangrijk om te weten, elke licentie kan geactiveerd worden met een limiet nummer, wij raden aan om het licentie nummer niet te delen, eenmaal als het aantaal limiet nummers is overschreden moet u een nieuwe licentie kopen.


Fouten in de wegen en kaartfouten


NavionTruck GPS Navigation maakt gebruik van OSM-kaarten. Misschien wel de meest nauwkeurige kaarten met het grootste aantal updates per jaar, omdat er miljoenen gebruikers en medewerkers zijn die dagelijks informatie verstrekken om de kaartgegevens te verbeteren.


Voor informatie over de kaart die u gebruikt gaat u naar: Menu - Kaart - Info.


U kunt elke fout in de OSM-kaartgegevens melden vanaf het navigatiescherm, door op het punt op de kaart te klikken waar de fout zich bevindt, een hoger menu verschijnen, op fout klikken en de beschrijving en een foto invoegen om deze te controleren en corrigeren.